1-DSC_0006.jpg

Keskiviikkona olin just ehtinyt herätä, kun vuokraisäntä rimpaisi ovikelloa, ja toi postia - se uusi router saapui, mutten ehtinyt testata ennen duunia.

(Duunissa muuten työnvälttelijä oli saanut jotain palautetta ylempää, kun vauhkosi siihen malliin, että pomo pyysi hänet pikapuhutteluun, ja lähempänä istuvien mukaan oli kehottanut häntä olemaan tappelematta teamin kanssa.. Jotain siellä nyt tuntuu tapahtuvan, asiaan liittyen..)

Kotona sitten testasin heti routeria, mutta ei.. Sama ongelma uudellakin routerilla, eli piti odotella torstaiaamuun, että voisin taas rimpaista Sky Irelandille..

IMG_20151008_145517.jpg

Torstaiaamuna heräsin normaalia aikaisemmin, ja soitin Sky Irelandille, annoin tilitiedot, kerroin lyhyesti ongelmahistorian, ja pyysin lähettämään jonkun paikan päälle korjaamaan sen mahd. pian, kun nyt olen ollut jo yli viikon ilman nettiyhteyttä kotona, ja olen kuitenkin maksanut siitä koko ajan.

Heppu halusi kokeilla taas kaikki mahdolliset vaihtoehdot (en tiedä mikä on troubleshooting suomeksi), jotka siis oli kokeiltu jo moneen kertaan, hänellä oli siellä koneella aiempien puhelujen muistiinpanot, ja lisäksi mainitsin itse kokeilleeni useampaan kertaan koko skaalan uudella routerilla.. Mutta ei. Piti kuulemma kokeilla uudestaan kaikki, kun oli uusi puhelu. Siis vittu..

Olin makuuhuoneessa (siis yläkerrassa), ja olin jo laittanut kaikki olohuoneen nurkassa normaalisti olevat laatikot takaisin paikoilleen, eli en voinut juuri sillä kertaa räplätä routerin parissa, ja jouduin siis soittamaan jonkin ajan kuluttua uusiksi, kun olin TAAS kaivanut sen puhelinrasianurkan vapaaksi.. Huoh..

Seuraavaan puheluun osui sitten avuliaampi tapaus, jonka kanssa EI tarvinut toistaa moneen kertaan kokeiltuja asioita, vaan hän eskaloi asian suoraan eteenpäin vikailmoituksena, ja sanoi että mukaanlukien mahd. korjaajan käynti paikan päällä, vian pitäisi olla korjattu n. 5-9 arkipäivän kuluttua.

Sehän on ihan saatanallisen pitkä aika ilman nettiyhteyttä, mutta ainakin asia meni lopulta eteenpäin.. Onneksi puhelindata toimii..

Odotan ensin, että saavat vian korjattua, ja vaadin sitten rahat takaisin uudesta routerista (jonka lupasivat jo tilausvaiheessa, jos se ei korjaisi ongelmaa), sekä korvauksen ajasta, jolloin olen maksanut palvelusta, mikä ei ole toiminut.

1-DSC_0001.jpg

Satuin muuten ottamaan sen edellisessä kirjoituksessa olleen kuvan sopivaan ajankohtaan - heti seuraavana päivänä olivatkin poistaneet sen matalan kaapin tuolta nurkasta, joten nyt kukaan ei voi pinota sen päälle likaisia astioita!

IMG_20151009_010415.jpg

Pomo oli hommannut teameilleen herkkuja - hänellä on meidän pienen teamin lisäksi myös toinen, paljon isompi team. (Hän on itse herkuttelijaihmisiä. Kun meidän team oli isompi, ja oli kakkuperjantai, entinen pomomme - siis joka nyt on taas pomomme - "ihan sattumalta" osui aina paikalle sopivasti, että sai hiukan kakkua.. Hih..)

Piti laittaa pomolle hiukan emailia duunimääristä, kun mulla alkaa olla niin paljon hommia, että jos sattuu runsaasti tiettyjä hommia samalle illalle, en millään ehdi tehdä kaikkea, vaikka olen supernopea naputtelemaan. Usein en edes pidä lounastaukoa ollenkaan, saati muitakaan taukoja täysimittaisina, vaan popsin lounaani samalla kun jatkan naputtelua.

Mulla on joka ilta neljä tietyn puljun listaa - kaksi lyhyttä ja kaksi pitkää - jotka on ehdittävä tehdä kokonaan. Sitten on muutama satunnaisempi juttu, joita muut eivät voi / osaa / halua tehdä - niitä on ainakin muutamia joka päivä, mutta joskus voi olla pidempikin lista. Nyt kun toinen vakioiltavuoroilija on lomalla, olen loppuviikon yksin iltavuorossa, ja torstaina, kaikkien omien hommieni lisäksi, aamuvuorolaiset olivat olleet melko laiskoja, joten mulle oli jäänyt todella paljon sellaisiakin hommia, jotka aiempien vuorojen olisi pitänyt saada hoidettua melkein kokonaan, mutta ei.. Olivat kaiken lisäksi valikoineet itselleen ne helpoimmat ja nopeimmat jutut, niin että mulle jäivät ne kaikki hankalammat ja aikaa vievät jutut, kun muutenkin on hommia enemmän kuin tarpeeksi.

En edes ehtinyt tehdä kaikkea, joten avauduin asiasta pomolle. Ei valitustyyliin, vaan lähinnä infona.

Tuskin tuohon on tulossa mitään muutosta, kun laiskoista ihmisistä ei saa ahkeria, mutta ainakin olen tiedottanut miksi myöhäisvuoron jäljiltä saattaa nykyisin olla tekemättömiä hommia. Kaikkea vaan ei ehdi tehdä.