Semi-finaali meni hienosti, mutta äänestystulos yllätti oikein urakalla! Katsottiin lähetys naapurimaan BBC-kolmoselta, toiveena nauttia Terry Woganin selostuksesta, mutta Terry selostaakin vain finaalin! =/ No, oli se semi-finaalin selostajaparikin ihan mukava. Ei viitsitty vaihtaa RTE:lle kesken ohjelmaa, kun nauhotettiin se samalla Danielin koneelle..
Mulla oli rankka alkuvitutus, kun olin EHDOTTOMASTI halunnut jotain pupellettavaa ja joko vinkkua tai siideriä, ja Daniel oli varmuudella menossa kauppaan, mutta päättikin sitten just mun suihkun jälkeen, ettei jaksakaan mennä. Prkl. En mä voinut mihinkään kauppaan lähteä, tukka vettä valuen (en omista hiustenkuivaajaa, eikä sellaisesta olisi mun yli metrin tukalle edes paljon iloa). Jouduin siis katsomaan ainutlaatuisten Suomen Euroviisujen semin ilman mitään herkkuja. Vittu. Olen ilmoittanut aikovani olla hankala.. Jos en saa ihan mielipuolista määrää siideriä *yms* lauantain finaalia varten, hajoitan talon.
Joo. Lava oli tosiaan UPEA! Siis en ole katsonut mitään harjoitusvideoita, eli näin ennalta vaan fotoja, mutta nyt telkkarista katsottuna se oli todella hieno! Oli kivaa, että koko lavasysteemi pystyi muuntautumaan biisistä toiseen aivan erilaiseksi, ja tykkäsin miten saumattomasti ne taustat ja itse lava synkkasivat keskenään. Fantastista.
En kauheasti ollut innoissani juontajavalinnoista, mutta ihan hyvin hoitivat hommansa, ja Jaana Pelkonenkin oli vähemmän ärsyttävä ei-suomeksi. (Olen nähnyt jonkin verran hänen juontamistaan netitse, ja mua on ärsyttänyt se suomen ylilausuminen ja hiRRRRmu kovat ja terävät äRRRät. Näköjään hän harrastaa sitä kuitenkin vain suomeksi, mikä oli ihan kiva havainto.)
Postikorttivideot olivat siitä mukavia, että niissä oli ihan oikeita ihmisiä, eikä vaan jotain riukumalleja.
Tein kyllä kännykkämuistiinpanoja semi-kommenteistani, mutta en nyt jaksa purkaa heti tuoreeltaan. Saatan laittaa niistä huomenna jotain koostetta. Olen vaan ihan murtunut, ettei Tanska päässyt finaaliin.. Annoin heille kolme ääntä, ja Maltalle, Andorralle ja Latvialle jokaiselle yhden. Vain Latvia meni siis läpi, omista suosikeistani. Pidin paljon muutamista muistakin, mutta em. juttuja halusin äänestää.