H taisi olla tanaan ekaa kertaa pyoralla koulussa. Olin ajatellut, etta lopetettaisiin tanaan aikaisemmin, ja ehtisin kayda rauhassa ostoksilla, mutta H tuli tietty tuntia myohemmin just tanaan..
Aloitettiin iirin laksylla, josta saatiin ehka n. puolet tehtya yhdessa, mutta Daniel tuli sitten auttamaan sen lopun kanssa. Pitaisi varmaan itsekin opetella tassa siivella..
Matikan monisteessa oli eilisen kaltaisia muototehtavia, joita piti piirtaa ja varittaa. Huomasin, etta H on alkanut laskea paljon iiriksi! Hanella tuntuu olevan taipumusta oppia kielia - tai oppivathan lapset yleensa muutenkin helposti, mutta H osaa esim. lausua eri kielia hyvin. Vain jotkut hankalat kirjainyhdistelmat tuottavat ongelmia, mutta han osaa kylla sanoa nekin ihan oikein, kun ei kiirehdi. Lisaksi han on kiinnostunut kielista - kyselee usein miten sanotaan jotain suomeksi, ja kertoo oppineensa kaveriltaan miten sanotaan jotain liettuaksi. Han osaa myos hitusen tamilia ja hindia (oma kotikielensa on siis sinhala).
Lopetimme tanaan siihen tavalliseen 'viiden sanan' kirjoitustehtavaan. Sitten H pyoraili kotiin (kehotin olemaan todella varovainen lahiristeyksessa, jossa autoilijat tulevat usein sokean mutkan takaa aika hurjaa vauhtia..) ja lahdin itse ostoksille - siis ehdin kuitenkin, mutta kiiretta piti.. Siita oma juttunsa muutaman kuvan kera..