H:lla alkoi koulu tiistaina (piti alkaa jo viikko sitten torstaina, mutta joululoma piteni lumitilanteen takia), ja eilen aloitimme taas koulunjalkeiset laksysessiot. Hanella oli eilen viela paa lomalla, kun ihan simppelista matikanlaksysta ei meinannut tulla mitaan. Tehtavana oli laskea paljonko (jos yhtaan) tulisi takaisin eurosta, jos ostaisi tietyn maaran muutaman sentin (kai se on suomeksi s:lla?) hintaisia juttuja. Hanta itseaankin nauratti, kun niin helpon tehtavan suorittamisessa kesti ja kesti..

Kuulin myos uutisia; H:n vanhemmat ovat saaneet selville tulevan vauvan sukupuolen - tulossa on poika! H olisi halunnut pikkusiskon, ja tytolla olisi ehka ollut helpompaa, ajatellen perheen kulttuuritaustaa ja nykytilannetta (ehka kirjoitan tasta joskus pidemman jutun - ehka en..), mutta toisaalta, varmaan myos kiva juttu, etta on seka tytto etta poika.

Toinen uutinen koski R:a ja pikku-R:a. He ovat palanneet tiistaina Sri Lankasta, ja ovat varmasti viela aika vasahtaneita pitkan matkan jalkeen. Pikku-R on kuulemma taas unohtanut englannin, jota sentaan puhui jo kokonaisina lauseina, ennenkuin lahtivat Sri Lankaan. Tosin han oppii sen varmasti pian uudelleen. Pitaakin kayda ostamassa hanelle 3-vuotislahja, vaikka synttarit ehtivat jo menna.

Tanaan H laski taas sujuvasti matikan tehtavat. Edelleen raha-asioita; piti laskea yhteen kolmen pienen rahasumman sarjoja. Keskittyminen oli kylla hankalaa, kun jokainen lasku piti tehda kolmella eri varilla, ja kesken laskun olisi yhtakkia pitanyt tehda jotain muuta.. Palautin H:n aina laskutehtavan pariin, mutta en puuttunut varien kayttoon, koska meidan olohuoneemme ei kuitenkaan ole mikaan luokkahuone, enka nae mitaan syyta miksi laskut pitaisi laskea nimenomaan lyijykynalla. Myos iirin tehtavasta H pyrki (englannin) oikeinkirjoitustehtavan pariin, kesken lauseen! Hanella on valilla hiukan keskittymisongelmia..