Perjantain reitti Routebuilder.org-saitilla
 
Kuudennen ja seitsemannen ajotunnin valilla oli pidempi tauko, kun ajo-ope oli siina valilla lomalla. En vielakaan paassyt harjoittelemaan ajamista tuntien valilla, kun en ole loytanyt omaa autoa, eika D saa aikaiseksi suorittaa sita yhta puhelua, milla voisi lisata nimeni hanen vakuutukseensa, niin etta saisin laillisesti ajaa hanen autoaan.. Huoh.. So, olin taas kerran ehtinyt unohtaa kaikki rutiininpoikaset, mita edellisen tunnin loppua kohti ehdin kehittaa (=jokaisen ajotunnin ongelma, kun en paase harjoittelemaan ajamista muuten), ja tunti oli sen takia aika sekainen.
 
Aloitimme parkkeerausharjoituksilla, jotka kylla menivat hyvin. Ensin vaan ihan helppo tien laitaan pysakointi, mita nyt olen muutenkin jo ehtinyt suorittaa tuntien aikana ja lopuiksi, ja sitten 'bay parking' Woodies DIY:n parkkiksella - en tieda suomeksi, mutta siis pysakointia sellaisella tavisparkkiksella, missa on ruutupaikkoja.. Se oli helpompaa kuin oletin, ja peruuttaminen yhdesta ruudusta toiseen ruutuun (ei suoraan taaksepain) meni myos hyvin, ja arvioin etaisyyden 'kerb'istakin (suomeksi?) ihan oikein.
 
Sitten piti kuitenkin menna taas N11:lle, eli dual carriageway, mika on kai suomeksi kevytmoottoritie (?).. Moottoritiellehan ei saa edes menna harjoittelijakortilla, eli paasen kokeilemaan sita aikaisintaan lokakuun lopussa, jos menee testi ekalla kerralla lapi.. Ajoharjoituksen puute todella tuntui, ja jai sellainen fiilis, etta ei tosiaan tee mieli N11:lle uudelleen, ennenkuin paasen ajamaan useammin ja rutinoitumaan.
 
Sain myos kritiikkia siita, etta lahestyn varsinkin liikenneympyroita liian kovaa vauhtia. Ehka ma olen vaan D:n kyydissa tottunut vauhtiin, niin etta ajo-open suosittelema vauhti tuntuu ihan mummokyydilta, ja siina vaiheessa kun han kehottaa hidastamaan lisaa ja lisaa, musta tuntuu etta mulla kestaa kuukausi paasta sinne liikenneympyralle asti (ja taakseni ehtii muodostua ruuhkaa, mika nyt on ihan viimeinen asia mita haluan aiheuttaa).. Tiedan kuitenkin pystyvani tarvittaessa pysahtymaan ennen liikenneympyraa, ja tiedan mille kaistalle menna ja missa vaiheessa kayttaa mitakin vilkkua (toisin kuin suurin osa tiella liikkujista..)
 
Pitaa varmaan sitten aikanaan ennen ajotestia ottaa pari kertaustuntia, niin saa karsittua testia varten ns. huonoja tapoja, jotka voi taas ottaa kayttoon kun testi on lapaisty, heh..