Tamanpaivainenkin matikanlaksy oli monisteella - talla kertaa kolminumeroisten lukujen vahennyslaskuja, jotka H suoritti ongelmitta ja nopeasti. Matikka on kuulemma hanen suosikkiaineensa, mutta kerto- ja jakolaskujen suhteen olen kylla huomannut laiskuutta.. Ehka pitaisi pistaa hanet piirtamaan ja varittamaan kertotauluja, jos sellainen visualisointi auttaisi muistamaan ne paremmin?

Lauseenmuodostustehtavatkin menivat tutulla rutiinilla. H on hyva keksimaan itse lauseita, ja yleensa joudun vain pari kertaa korjaamaan sanajarjestysta ja oikeinkirjoitusta.

Lukutehtavana oli taas runo - en enaa muista sen nimea, mutta se kertoi tuulesta, oli aika pitka, ja jokaisen varssyn lopussa oli arsyttava, toistuva osa. H kirjoitti, ettei pitanyt runosta, koska se oli repetitive - ja kun tuo oli hanelle uusi sana, jatkoimme selostusta viela tyyliin: "se tarkoittaa, etta osa runoa toistuu monta kertaa".

Iiriksi piti opetella monisteelta laulu, mutta H kuulemma osasi sen jo.

Pond frog scene, designed by H

Lopuksi askartelimme puiston, jossa lammikossa asuva sammakko oli juuri aikeissa popsia kimalaisen (!), jne..