Meilla oli tarkoitus jatkaa H:n kanssa luku- ja kirjoitusharjoituksia heti kun palasin Suomesta, mutta han oli ensin kipeana, ja sitten isansa joutui sairaalaan, eli emme edes tavanneet kuin vasta R:n myohastyneella synttaripaivallisella, eilen. Tanaan H tuli taas iltapaivalla meille, kuten tavallista, vaikka onkin nyt koulusta kesalomalla. Lomalla ei tietenkaan ole laksyja, mutta todistuksessa oli kuulemma lukenut, etta hanen pitaisi harjoitella kesalla lukemisen ja kirjoittamisen lisaksi matikkaa. Niinpa hanella oli matikanvihko mukana, ja toinen vihko, johon aloitimme taas pienta paivakirjantynkaa.
Han halusi tehda aidilleen kortin, ja hanen piirrellessaan, mina kirjoitin matikanvihkoon sivullisen yhteen- ja vahennyslaskuja, jotka han sitten laski, kayttaen taas helmitaulua apuna. Han luottaa viela ihan liikaa helmitauluun ja sormiinsa, ihan helpoimmissakin laskuissa. Pitaisi keksia jotain havainnollistavaa, mika samalla kiinnostaisi hanta sen verran, etta han jaksaisi keskittya asiaan. Laskujen jalkeen kirjoitimme hiukan paivakirjaa, ja sitten tietysti piti taas pelata tietsikkapeleja!
Saatoin H:n Dunnesin nurkalle, jossa aitinsa jo odotteli - S on nyt lomalla, kun orjuuttajaperhe lomailee kotimaassaan. R ja pikku-R tulivat paikalle, ja meidan piti menna porukalla Seafrontille kavelylle, mutta vaikutti silta etta alkaisi sataa, joten jatimme kavelyn huomiseksi. Kavin R:n kanssa pikaisesti yhdessa kaupassa ja FAS-toimistossa, ja palasin sitten kotiin.