H:lla oli tanaan liikuntapaiva, ja olin varmuuden vuoksi viela sanonut etten ole kotona kuin vasta neljalta, eli jos han paasisi aikaisemmin koulusta, niin voisi menna ensin kotiin tai rimpaista mulle ja varmistaa ollaanko jo palattu ajelulta.
Palasimme kolmen jalkeen ajelulta (ks. edellinen kirjoitus kuvineen), ja soimme saman tien paivallista. H soittikin mulle, ja sanoi tulevansa neljan jalkeen - oli mennyt jo koulusta kotiin.
Kun han sitten tuli, niin aloitimme taas matikalla. Tanaankin oli samanlainen satsi kertolaskuja kuin eilen ja toissapaivana. H ei ole viela oikein sisaistanyt kertolaskujen ideaa, saati etta olisi opetellut kertotauluja kunnolla ulkoa.. Valilla ihan helppojenkin laskujen kanssa menee arpomiseksi. Esim. tanaan yksi laskuista oli 1 x 9, ja H heitteli erilaisia vastausvaihtoehtoja.. Olen yrittanyt havainnollistaa asiaa helmitaululla, kynilla, yms., mutta toistaiseksi idea ei ole oikein selvinnyt. H kylla sanoo, etta matikka on hanen lemppariaineensa, etta tuskin se on kiinnostuksen puutetta kuitenkaan. Voi olla, etta kertotaulujen opettelu on tylsaa, verrattuna kirjan kuvitettuihin tehtaviin..
Lisaksi oli lauseenmuodostustehtavia ja lukutehtava Olympialaisten historiasta, josta piti merkita tuntemattomat sanat, ja etsia ne sitten sanakirjasta. Tanaan H:lla oli mukanaan eri sanakirja kuin aiemmin, ja sattumalta huomasin sanakirjasta mm. blog ja downloading! =D Siis eipa siina mitaan ihmeellista sinansa, mutta esim. itse omistamani sanakirjat ovat sen verran vanhoja, ettei niissa ole viela mitaan noin moderneja termeja..
Emme askarrelleet tanaan, kun kello oli jo sen verran paljon laksyjen jalkeen.