Anu Saagim: Rumat ihmiset ärsyttävät!
02.08.2008 06:20, päivitetty 02.08. 10:03

Päätoimittaja Anu Saagim päätti jo täysi-ikäisyyden kynnyksellä, mitä hänestä tulee: kaunis, rikas, kuuluisa ja nuorekas myös kolmenkympin jälkeen.

Nyt hän uskoo olevansa kestojulkkis oman itsensä, eikä minkään tittelin perusteella.

- Kuuluisuus ja asema ovat kuin huume, se vähän pelottaa. Olen sanonut, etten ole siinä koukussa, mutta kyllä minä olen.

Anun räväkkyys ulottuu sanoista tekoihin. Harva 46-vuotias ilkeää poseerata bikineissä, mutta Anu näyttää rantapukeissa yhä tyrmäävältä. Rusketus on Saarenmaalta, ja kroppa viimeistelty koti- ja pihatöillä.

- Jos rehellisiä ollaan, niin en ehdi syödä kovinkaan paljon. Suosittelen siis kaikille runsasta työmäärää.

- Rumat ihmiset ärsyttävät minua. On tietysti eri asia jos kyse on sairaudesta, mutta jos näen löysän ja ulkonäöstään välinpitämättömän ihmisen, hän ei voi olla mielestäni uskottava. Ei vaikka tekisi työnsä kuinka hyvin, Anu lataa häpeilemättä.

- Joskus ruokajonossa näkee, kun lässähtänyt ihminen menee hakemaan jotain epäterveellistä ruokaa tai juomaa. Silloin tekisi mieli mennä ravistelemaan ja kehottaa katsomaan peiliin.

Mutta ei ulkomuodon ylläpito ole helppoa hänellekään. Anu myöntää, että hänen on pakko näyttää hyvältä koko ajan.

- Joskus minullakin on niitä heikkoja hetkiä. Eniten olen ruvennut kärsimään iästäni. En muistaisi muuten, kuinka vanha olen, mutta ihmiset muistuttavat siitä jatkuvasti! Samaa minulle on toitotettu parikymmentä vuotta.
Sisaisesti kaunis ihminen on aina kaunis, riippumatta iasta, ulkonaosta, tms. Sisaisesti ruma ihminen voi puolestaan muokata kropastaan ja naamastaan miten "taydellista" tahansa (vrt. AnuS.), mutta se ei koskaan peita hanen sisaista rumuuttaan.