RAW day RAW day

Olin eilen RAW-extrana - kuvaavat nyt neljatta kautta. Pari tarjottua paivaa meni jo ohi, kun mulla ei ollut sopivia vaatteita ravintolakohtauksiin (eika ole vielakaan), mutta talla kertaa kuvattiin ulkona, joten ulkovaatteissa siis..

Aamulla olin just ostamassa DART-lippua, kun tuuli nykaisi kympin, jonka olin jo lykannyt sen maksuluukun toiselle puolelle, ja lennatti sita sitten kohti raiteita :O Ryntasin setelin peraan ja nain sen lentavan jonkun kopin tai automaatin alle.. Tulin siina rynnanneeksi myos liputta automaattiportin lapi (kun joku oli just mennyt siita ja ehdin livahtaa ennen portin sulkeutumista), ja onneksi joku sattui huomaamaan sen setelin, ja tallasi sen paalle, joten sain kymppini takaisin =D Sitten piti huhuilla apua, etta paasin portista takaisin, ostamaan sita lippua! Hih..

Google street view ja Dublin Bus route planner ovat loistavia, kun pitaa loytaa joku tuntematon paikka Dublinista. D3 on itselleni aika tuntematonta aluetta, mutta olin katsonut bussireitin valmiiksi, tiesin missa kohtaa on pysakkeja, ja virtuaalikavelin viela street view'n avulla, joten unit base loytyi sitten ihan ongelmitta.

Vituttaa muuten Nokia 6700 Slide, joka onnistui havittamaan yhden bussipysakilla ottamani kuvan! En aio enaa ostaa Nokian puhelinta, sitten joskus kun pitaa taas ostaa uusi puhelin.. Epaluotettavia vempaimia. Tama ei ollut edes ensimmainen kerta, kun kys. puhelin kadottaa selittamattomasti kuvia.

RAW day RAW day

Syotiin unit base'ssa aamiaista ja odoteltiin tovi, kunnes siirryttiin minibussilla kuvauspaikalle - tuossa ylla. Meilla oli siella tosi viihtyisat taukotilat mukavilla nojatuoleilla, ja kuvaukset olivat siina ulkopuolella. Mun osaltani enimmakseen istuskelua ja seisoskelua kaksin tai kolmin, ja aanetonta keskustelua. Sen lisaksi, mun piti kavella ja teeskennella puhuvani puhelimessa. Ma inhoan 'miming' - siita tulee tosi voittajaolo, lol..

Piti olla toinenkin kuvauspaikka, muttei sitten ollutkaan (ainakaan meille extroille), joten lopeteltiin jo siina kahden jalkeen, ja kavelin takaisin Tara Streetin asemalle, kun se kuvauspaikka oli paljon lahempana sita kuin unit base. Oli ihanan aurinkoinen (joskin tuulinen) ilma, ja olisi houkutellut rapsia kuvia, mutta olin laiska.. Onneksi olin vasannyt varmuuden vuoksi evasvoikon mukaan, kun ei aikaisen lopun takia saatu lounasta ollenkaan, ja siina vaiheessa oli jo nalka. Vedin sitten reissumiesta DARTissa.

Tuli sitten lahdettya melkein heti Bray'hin palattuani ajelulle, ja rapsin kuviakin, mutten ole viela netittanyt niita. Sen jalkeen vasytti - menin kuudelta nokosille ja herasin aamulla n. 5:30..

Perjantaina paasen ilmeisesti vihdoinkin yli The Savage Eye -traumastani =D Rakastan sita sarjaa, ja jouduin siis viime (vai toissa?) vuonna kieltaytymaan extra-paivasta, kun ei ollut sopivia kuteita, ja se on riipinyt sittemmin.. Mutta perjantaina olen kai huolestuneena vanhempana jouluostoksilla lelukaupassa, tms.