Nama H:n laksyraportit eivat varmaan jaksa kiinnostaa ketaan muuta, mutta haluan kirjoittaa jokaisesta paivasta jotain, niin voi sitten jossain vaiheessa katsoa, etta miten han on edistynyt.
Tanaan aloitimme taas matikan laksylla, joka oli sita samaa "hundreds, tens and units" systeemia kuin (muistaakseni) torstainakin. Perjantainahan H ei tullutkaan. Ainoa pieni virhe oli jalleen se monikko-s siella satasen lopussa. Sitten kuulustelin viela yhteenlaskuja kakkosella, siis 2 + 0, 2 + 1, jne. Jarjestyksessa menivat aika sujuvasti, mutta satunnaisesti kyseltyna meni aika monta vaarin.. En tieda vaikuttaako kieliasia viela tahan, vai onko se vaan tietynlaista laiskuutta..
Myos kirjoitustehtava vaikuttaa jatkuvan samanlaisena aika pitkaan, koska olemme monisteessa vasta n. kolmannella rivilla, ja riveja on viela runsaasti jaljella. Laksyna nakyy olevan aina viisi sanaa kerrallaan, joita pitaa kayttaa itse keksityssa lauseessa. Tama on muuten minullekin valilla hankala tehtava, kun sita voi vaan olla ihan ajatukset tyhjana, eika ehka heti tule mieleen mitaan, missa on joku tietty sana.
Lukutehtavana oli kaksi sivua samaa tarinaa kuninkaasta joka halusi aina vaan isompaa vanukasta.. Tanaan H:n lukeminen tuntui jostain syysta vahan tokkivan. Han luki tuttuja sanoja ihan pain seinia ja saattoi valilla pysahtya odottamaan apuani, vaikka sana oli taatusti ihan tuttu.
Lopulta piti viela keksia kysymyksia, joita H voisi kysya isaltaan tai aidiltaan - ideana oli siis haastatella jompaakumpaa vanhemmista.
Sen jalkeen pelattiin virtuaalinukeilla, ja sitten saatoin H:n kotiinsa.