Olen kirjoittanut tasta aiemmin Stello Blogin puolella, mutta tanaan otin asiasta screenshotit (joita klikkaamalla saa isommat versiot kuvista);

ubank1b.jpg

Kun asiakas kirjautuu ekaa kertaa Ulster Bankin nettipankkiin aktivoimaan kys. palvelun, han valitsee itselleen 6-20 merkin pituisen salasanan, jossa voi olla kirjaimia ja numeroita. Oletetaanpa nyt, etta asiakas on vaikka valinnut 7-merkkisen salasanan...

ubank2b.jpg

Kun asiakas sitten kirjautuu nettipankkiin uudelleen, saitti ei pyydakaan koko salasanaa, vaan ainoastaan ensimmaisen, toisen ja yhdeksannen kirjaimen salasanasta. Nyt jos salasanassa onkin vain 6, 7 tai 8 merkkia (mika noudattaisi alkuperaista ohjetta, jossa salasanan pituudeksi neuvotaan 6-20 merkkia), han ei voi laittaa viimeiseen ruutuun salasanan yhdeksatta merkkia, kun sita ei ole olemassa. Laatikon jattaminen tyhjaksi antaa virheilmoituksen, eika nettipankkiin kirjautuminen onnistu. Nettipankki kysyy myos jokaisella kirjautumisyrityksella nimenomaan ensimmaista, toista ja yhdeksatta merkkia, eli uudelleen yrittamalla (=kirjautumissivun uudelleen lataamalla) ei voi kiertaa tuota ongelmaa.

Uuden salasanan voi tilata vain postitse, ja sen saaminen voi kestaa useampia paivia...

Fantastista palvelua!