Olen aiemmin pohtinut itselleni vain netitse tuttuja uussanoja / -sanontoja kuten "olla täpinöissään" (mikä on aika ymmärrettävä, vaikkei selitettäisikään) ja "diipadaapa" (minkä tarkoitusta en muista vieläkään, vaikka joku sen taisikin jossain vaiheessa selittää), mutta nyt olisi taas yksi vastaava: "nillitys". Sen tarkoitus on kyllä suhteellisen selvä (asiayhteydestä, jossa olen sanaan törmännyt), mutta ihmettelen mistä moinen sana on peräisin? Olen nähnyt sitä muutamaan otteeseen yhdessä blogissa, ja oletin mahd. itse kehitellyksi sanaksi (tulee itsekin joskus keksittyä sanoja), mutta sitten törmäsin samaan sanaan toisessakin blogissa..
Jos joku tietää sanalle taustaa, voi vapaasti valistaa kommenttilaatikon kautta =)

Lisäys 8/2/2007: Kun olen linkittänyt tämän kirjoituksen suoraan blogin etusivulta, niin lisään samaan juttuun uudemman sanaihmetyksen, jonka poimin netti-IS:n jutusta; "Notorinen räppäri Kevin Federline pilailee arveluttavan maineensa kustannuksella: Britney Spearsin ex poseeraa uusissa taidevalokuvissa kurkku auki." ... Notorinen?? Siis kyllä mä tunnen englanniksi sanan 'notorious', mutta onko suomeksi tosiaan olemassa sana 'notorinen'? Jos on, niin onko se taas joku uussana, vai olenko vaan onnistunut koko ikäni välttämään sitä?

Lisäys 31/1/2008: Taas yksi.. Olen viimeisten parin viikon aikana törmännyt 2-3 kertaa verbiin, jota en ole ikinä ennen kuullut, mutta jonka tarkoitus tuli asiayhteydestä heti selväksi; mallata - siis toimia mallina. Onko tämä sana virallisesti olemassa, ja onko se joku tuoreempi keksintö, vai onko se ollut olemassa ennenkin? (Ihmettelen vaan, kun en ole koskaan kuullut, ja yhtäkkiä sitä näkee parin viikon sisään useampaankin otteeseen..) Ilmoitan nyt samalla, että en pidä tuosta sanasta, enkä aio itse käyttää sitä. Se on todella ärsyttävä!


Lisäys 7/4/2010: Tällä kertaa tuli mieleen kaksi outoa sanamuotoa, joita olen kyllä nähnyt netissä jo useamman vuoden ajan, siellä sun täällä, mutta vasta nyt tuli mieleen blogittaa niistä; käveleskely ja kokoustaminen. Jos nuo ovat kieliopin mukaan oikein, kielioppi on väärin, ja vaatii korjausta! Todella, TODELLA ärsyttäviä!